Aktualności

ZIELONA SZKOŁA | 29-31 maja 2017 |

Zielona szkoła - Załęcze Wielkie.
Załęcze Wielkie to mała wieś położona w woj. łódzkim. Leży na Wyżynie Woźnicko-Wieluńskiej w dolinie rzeki Warty. Właśnie tam znajduje się Załęczański Park Krajobrazowy, który między innymi mieliśmy okazję zwiedzić. A stało się to podczas wycieczki, którą odbyły klasy I i II Gim. nr 2 w Tuszynie w dn. 29.05-31.05. Pierwszy dzień naszego pobytu w Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym ZHP “Nadwarciański Gród” zaczęliśmy od przejścia ścieżki edukacyjnej "Źródełko". Doświadczenie to, pozwoliło nam na bliższe zapoznanie się z naturą i okazję na zobaczenie figurki Matki Boskiej. Skorzystaliśmy również z wody tego źródełka o właściwościach leczniczych korzystnie wpływających na cerę i zdrowie. Po tym długim i wyczerpującym spacerze wróciliśmy do ośrodka. Zmęczeni i pogryzieni przez komary z niecierpliwością oczekiwaliśmy zbliżającej się kolacji. Po posiłku przyszedł czas na dyskotekę, bawiliśmy się do północy. Następnego dnia, po śniadaniu spotkaliśmy się z trenerem, który objaśnił nam zasady biegu na orientację, po tym przeszliśmy do działania. Za miejsca na podium były wyznaczone nagrody. Niestety nam nie udało się tego dokonać, jednak dla nas wszyscy, którzy ukończyli bieg byli zwycięzcami. Następnie udaliśmy się na obiad, po czym wysłuchaliśmy prelekcji na temat uzależnień współczesnych nastolatków. Wieczorem zjedliśmy smaczną kiełbaskę z ogniska i znów szaleliśmy na dyskotece. Niestety, nadszedł ostatni dzień naszego wspaniałego wyjazdu. Uważamy, że wykorzystaliśmy go jak najlepiej. Z samego rana uczestniczyliśmy w wycieczce rowerowej poza terenami ośrodka. Następnie mieliśmy możliwość brania udziału w zajęciach ekologicznych, podczas których badaliśmy z pomocą instruktorki różne organizmy żywe z Warty. Po ciekawych i wyczerpujących wrażeniach przyrodniczych poszliśmy zobaczyć mniej ciekawą stronę życia codziennego człowieka, czyli oczyszczalnię ścieków. Kolejna prelekcja opierała się na rozmowie o cyberprzemocy i używkach. Przed wyjazdem do domu wstąpiliśmy jeszcze do Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie. Miejsce to było bardzo stylowe i odbiegające od współczesnej architektury. Po zwiedzaniu wyruszyliśmy z powrotem do Tuszyna. Byliśmy zawiedzeni że ta przygoda minęła tak szybko.